Sposób na promocję hurtowni odzieży używanej

We współczesnym świecie wraz z biegiem czasu wzrasta zapotrzebowanie na rozmaitą odzież używaną, jaką proponuje wiele sieci secondhandów. Wiele osób uznaje takie ubrania za modne i dlatego decyduje się na ich kupno. Jak skutecznie wypromować własną hurtownię właśnie z takim asortymentem?

Istnieje bardzo dużo sposobów na solidną reklamę hurtowni odzieży używanej. Nie mniej jednak to od nas zależy na co się zdecydujemy. Jedną z najprostszych rodzajów reklamy jest dodawanie ogłoszeń w Internecie. Możemy także zacząć od reklamowania oferty za pośrednictwem popularnych portali aukcyjnych takich jak allegro.pl, świstak.pl czy za10groszy.pl. W zależności od zasięgu naszej firmy możemy także zdecydować się na wystawianie aukcji na portalach zagranicznych. Służyć nam do tego może renomowany serwis ebay.pl lub etsy.com. Wybór platformy handlowej jest uzależniony przede wszystkim od znajomości języka, a także naszego doświadczenia w tego typu przedsięwzięciach. Pamiętajmy także o tym, aby zdjęcia towaru, które publikujemy na łamach portalu były wyraźne i odzwierciedlały zawsze realny wygląd przedmiotu sprzedaży. Ponadto musimy pamiętać o tym, aby dany przedmiot wystawiać stopniowo na danych aukcjach. Jeśli posiadamy tylko jeden egzemplarz danego towaru wystawmy go najpierw w jednym serwisie zamiast w kilku naraz.

W ten sposób łatwiej zapanujemy nad sprzedażą, którą będziemy kontrolować, a także unikniemy problemów w postaci sprzedania się tego przedmiotu w kilku różnych miejscach. Wbrew pozorom jest to bardzo ważne, dlatego tą radę powinniśmy wziąć sobie do serca. W przeciwnym razie ryzykujemy nie tylko dobrą opinią, czyli naszą reputacją w danym portalu aukcyjnym, ale również zawieszeniem konta i nieprzyjemnościami ze strony Klientów. Z tego właśnie powodu zawsze lepiej odczekać kilka tygodni i jeśli dany przedmiot się nie sprzeda, spróbować w innych portalach, gdzie może się to udać. Odzież używana przy odpowiedniej proporcji reklamy bardzo dobrze się sprzedaje, co czasami jest zaskoczeniem dla wielu sprzedawców. Kluczem do sukcesu w branży jest dokładne opisanie towaru, przedstawienie jego zalet i korzyści dla klienta pod względem marketingowym oraz wyraźne zdjęcia. W zależności od ilości posiadanej odzieży używanej wybierzmy kilka serwisów, w których chcemy zamieścić ogłoszenia. Nadzorujmy stale sprzedaż, a także regularnie odpowiadajmy na pytania kupujących.

Niewątpliwie najlepszym sposobem na to, aby nasza hurtownia odzieży używanej zdobyła renomę i szacunek wśród Klientów to na początek rozkręcenie sprzedaży za pośrednictwem jednej platformy internetowej, czyli na przykład Allegro. Ponadto możemy skorzystać z innych gałęzi reklamy, aby nasz sklep zyskał większy zasięg i jednocześnie trafił do szerszego grona odbiorców. Mianowicie, najlepiej rozpocząć też od umieszczania reklamy na ulotkach i proponowaniu Klientom dni otwarte, aby mogli zapoznać się z asortymentem, cenami i poszczególnymi przedmiotami na żywo. Można postarać się także o umieszczenie ogłoszeń w prasie lokalnej, które także są popularne i zwracają uwagę Klientów.

Kolejnym pomysłem na reklamę swoich usług jest postawienie szyldów reklamowych. Ich koszty wcale nie są tak wysokie, jak nam się wydaje. Wówczas mamy pewność, że damy Klient ma świadomość istnienia naszej firmy i w każdej chwili może nas odwiedzić. Bardzo ważna jest również internetowa promocja. Jedną z takich gałęzi jest utworzenie wizytówki hurtowni w Google Miejsca, dzięki czemu potencjalny Klient będzie mógł łatwo zlokalizować Twoją firmę i jednocześnie trafić do niej bez problemu. Możemy ponadto zamieszczać ogłoszenia na darmowych serwisach, wystawiać aukcje, reklamować się na forach internetowych, a także w sieciach mediów społecznościowych. Kolejną alternatywą, z jakiej możemy skorzystać to także nawiązanie relacji partnerskiej z firmą, która specjalizuje się w produkcji zupełnie innych produktów niż my. Pozwoli nam to na zdobycie klientów z innego źródła, których może zainteresować nasza oferta, a także pozyskamy reklamę dzięki tak zwanej „poczcie pantoflowej”, która potrafi zdziałać prawdziwe cuda z zyskiem dla naszej hurtowni odzieży.

Powrót do Porady

SZEROCO Janusz Szelewa | ulica Jerzmanowska 19 | 54-530 Wrocław | woj. dolnośląskie | telefon: 606 688 167 | email: biuro@scand-all.pl